Fredag igen och solen skiner!

Idag gick jag en timma tidigare från jobbet. Har sjuklig kramp i magen och är super trött. Sofie visade sitt medlidande och släppte iväg mej kl 16. Fick ett glassokram av Linda igår, så på vägen till bussen så hämta jag ut min solero berry berry. Någon som smakat den?
Idag är iaf en sån där dag som man absolut inte vill och orkar göra mat, men äta bör man annars dör man! Pannkaka blev det och Soleron blir min efterätt!!
Här är mitt recept!

Linas pannkakor ca 3 pers
(världens lättaste recept!)

6 dl mjölk
3 st ägg
3 dl mjöl
En gnutta salt, socker och vaniljsocker


För något nyttigare;
Byt ut 1 dl mjöl mot lika mycket fiberhavregryn

.

Vispa ihop i en bunke.
Stek i smord stekpanna på medelhög värme


Serveras med frysta hallon och vaniljglass
samt ett stort glas kall mjölk.
(Eller bara socker!)

Smaklig måltid!



 
 ¨

Jag själv har varken hallon eller sylt idag, så jag får nöja mej med eldorados sockerropade hallonsylt och vanligt strösocker. Men pannkakorna vart bra!


36 dagar kvar till mallis, baby!

Kommentarer
Postat av: therese

du kan prova med havremjölk också istället för vanlig mjökl :)

2009-04-17 @ 19:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback