It's a rainy day

Tam uppdatering av bloggen nu, meeeeeeen jag skyller på magen. Har inte mkt energi över nu dom här dagarna och veckorna innan förlossnigen. Allt handlar om att förbereda sej och vila.

Var iaf på föräldraträffen igår på mvc och det gick väl bra. Var bara vi och ett par till där och det mesta som sas visste vi redan.. men det känns skönt att få saker och ting bekräftat. Det finns ju en hel del information kring en graviditet och förlossning.. men långt ifrån allt stämmer.
Fick se en förlossningsfilm också som jag tyckte var väldigt givande.. om inte ännu mer givande för tobbe.

Hoppas på lite fler par där nästa måndag bara :P

Mina tankar kring svinvaccinationen flyger fortfarande omkring som svarta moln ovanflör mitt huvud och jag vet inte ritkigt hur jag ska göra. Tiden tickar på och jag blir bara mer och mer stressad inför det hela. Jag vill ta sprutan för att kunna ge vårat barn ett bättre skydd när han/hon väl är ute.. och det är pga honom/henne som jag isf tar sprutan. Hade jag inte väntat barn hade jag garanterat inte vaccinerat mej.

Oron över vaccinationen ligger väl mest i själva vaccinationstillfället eftersin att jag är så sjukt spruträdd.. sen finns det en rädsla över biverkningar också med tanke på allt man hör hit och dit. Man vet inte vad man ska tro om allt egentligen. Missfall pga vaccination? Jo misstankar kring det har man hört talas om men mkt talar också för att fostret inte berörs av vaccinet i magen. Chansen att däremot föda för tidigt vet man tydligen inget om, och detta skulle inte vara en hälsorisk för mej och mitt barn då vi på lördag går in i vecka 38(!!!!!!).

BläääÄÄ!!! Ja vad fan ska man göra?
Just nu lutar det åt att ta sej rejält i kragen och tobbe i handen, besöka någon trevlig vårdcentral som vill ta emot en spruträdd tjockis, bli stucken, svimma, ha lite ont och sen kunna skydda mitt barn lite bättre från att bli svinsjukt.

Hellre det än att se sitt sköra, nyfödda hjärtegos bli sjukt.. kanske jättesjukt?


Just det! Jag hade 10,2 i blodsockervärde idag på mvc vilket betyder sockerbelastning den 25/11. Yeeeeeei!!!! :(
Personligen tror jag att det bara var tillfälligt högt av någon anledning med tanke på hur mitt blodsocker varit innan och även efter besöket på mvc. Men det säkra före det osäkra.

Nu ska jag nog måla lite kanske :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har vaccinerat mig och det gick jättebra. Fick inga biverkningar överhuvudtaget förutom att jag fick lite ont i armen, men det var inget som man inte kunde härda ut. Jag är också sjukt spruträdd, men sprutan kändes knappt alls. Jag tycker att du borde ta den! Jag skulle nog inte heller ha gjort det om jag inte var gravid, men som du skriver så vill man ju göra det för att inte vara en smittorisk för sitt barn när det väl är ute.. Jag är i vecka 32 nu och har inte fött för tidigt än iallafall, och jag tog sprutan första dagen vaccinet släpptes för riskgrupperna. Så det är ingen fara! Det låter läskigare än vad det är, hehe. Hoppas allt går bra för dig och bebisen. Gillar din blogg! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback