VAD och VARFÖR?!

  

Vad är detta? Och varför?! Han verkar inte besväras av dessa utslag. Men en annan blir ju helt om sej och kring sej av undran över vad detta är och beror på. Bastian känns varm, men inte överallt och han har inte feber. Utslagen har han dessutom inte på dom ställen som han inte är varm.
Kan detta vara värmeutslag eller är det något annat? Vad ska jag göra åt dessa?
Tacksam för råd och tips!

Update: Kan tillägga att vi, strax innan vi upptäckte dessa utslag, gav honom en slurk ersättning (babysemp 1).
Finns det en möjlighet att han kan vara allergisk mot den? Utslagen försvinner efter 2-3 tim.

I samband med Bastians nästa måltid gav vi han lite mer ersättning och samma reaktion då, fast snäppet värre.

Svar: Eftersom utslagen försvinner efter någon timma, så tvivlar jag på att det rör sej om allergi mot tvättmedlet.. och med tanke på att han bara fått utslag och inte ont i magen, så tvivlar jag också på att det handlar om någon laktosallergi. Men jag är ju inte heller någon professor ;/
Vi ska till Bvc imorgon för Bastians 3månadersprutor så vi ska prata med dom då och eventuellt diskutera en utredning.

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Men oj :/ Så har Viggo aldrig haft... Vet inte vad det kan bero på faktiskt. Hoppas du får svar/råd av någon snäll en.

Postat av: ewe

Oj det där såg otäckt ut :O Kan nog vara värmeutslag för han äter väl inget han inte tål?:) Eftersom han är så lite har han väl inte börjat med mat tänkte jag. Hoppas det går över =)

2010-03-09 @ 15:27:28
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ser ut som nässelutslag. Min son fick det när jag inte hade tvättat kläderna då jag köpt dom utan satt på dom på honom direkt. Hör med bvc

2010-03-09 @ 15:55:17
Postat av: ann

det ser ut som nässelutslag. dom kan komma om du ammar och ätit något som han inte tål. ring bvc och säg till, eventuellt kanske dom vill göra allergitest på honom.

2010-03-09 @ 16:42:19
Postat av: ewe

Tror du inte han är laktosintolerant?

2010-03-09 @ 18:18:31
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: ewe

Jo det får man. Han kanske bara busar med dig;) Dom försvann va? Man kan bli tjock i halsen och dålig i magen. Men jag ska inte låta som en professor, kan inte så mycket. Tror du kan det dära bäst!! =)

2010-03-09 @ 18:47:03
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Kim

Kan det bero på tvättmedlet?

2010-03-09 @ 19:43:57
Postat av: Zara

Tål han inte ersättning? Eller vad hade du ätit under dan?

2010-03-09 @ 23:17:04
Postat av: ewe

Hur gick det idag??Är nyfiken på vad dom sa=) hoppas det gick bra!

2010-03-10 @ 16:28:19
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: carolina

hej gumman. vet du vad så där såg zions utslag ut till en början då han fick en allergisk reaktion av ersättningen, men det slog ut så att han tillslut såg ut som en knallröd prickig boll. trots att han fått det några gånger innan så tog det ett ex antal gånger innan han fick utslag. jag säger inte att det är det lilla bastian har, men det kan vara värt att kolla upp! hoppas ni får reda på det och slipper vara oroliga! hoppas vi kan ses något snart! kramar!

2010-03-10 @ 20:34:58
URL: http://ckra.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback