sista bokningen gjord!




Nu kan vi väl våga påstå att vi köpt(bokat) dom kanske jobbigaste och dyraste, men även viktigaste, sakerna till vårat kommande barn :) Blir en svart Emmaljunga city cross 09, Brio Primo babyskydd i brunt och en svart/sand voksipåse. Jag tror att det kommer bli hur bra som helst! Vi lät ju bli att köpa en liggdel till vagnen eftersom vi väntar en vinterbebis som ligger lika bra (om inte bättre) i en mjuklift med åkpåse.. fast vår bebis kommer ligga bäst av alla bebisar i vagnen eftersom han kommer mysa ner sej i en Voksipåse! Lär definitivt vara värt pengarna.

Dom senaste 1-25 veckorna har jag funderat mkt på hur mkt av allt man ska köpa inför förlossningen. Dvs hur mkt av varje storlek osv. Det verkar inte finnas något bra svar på den frågan eftersom att ingen kan säga hur lång just min bebis kommer att vara. Iaf så har vi beställt litegranna från H&Ms hemsida i strlk 50..






































Men eftersom att detta uppenbarligen inte kommer att räcka (förutom en dress och en overall som vi redan köpt), så har jag ikväll vart hem till mami och tagit lite ifrån lådan med kläder sedan jag och brorsan var små.
Hittade lite smått och gott och fyllde iaf en matkasse :) Märks att jag och morsan inte har samma stil :P Iaf inte hon då som jag nu :) Men så är det ju.. tiderna förändras och spets är inte lika eftertraktat då som nu ;p Det ska heller inte vara gulligt på en liten nyfödd pojke längre.. utan hellre tufft! Men det väljer man väl såklart själv.

Kom på mej själv idag med när jag satt och funderade på vad jag egentligen beställt. Jag har ju faktiskt beställt bra skit! Fan det gör ju inget om det skulle titta ut en tjej.. och heller inte om man råkar köpa lte för mkt. För köper man könsneutrala kläder så kan ju lillparvelns framtida syskon ha kläderna :) Lr så kan man sälja iväg det man inte vill ha kvar :) Applåder till mej ;)

Nu ska jag göra te och sen kanske sova.. är inte speciellt trött nu iaf.

hörs och störs gott folk!
Ha så kul på M.O.P, alla som är där! (det verkar ju vara hela jävla sundsvall förutom jag) .. Nåväl.. Te är godare än öl.. och man mår desstom bättre av det dagen efter ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback