sover på nålar

Imorgon kommer det hit en kille från skandiamäklarna och ska värdera vår lägenhet. Det är väl lite detta hänger på om vi får lånet lr inte´.. Så vi hoppas på något över 300. Hoppas Hoppas hoppas hoppas! Märks så himla väl på både mej och T att vi vill detta.. Han är helt nipprig och vi pratar inte om något annat än spekulationer hit och dit och ekonomin som komma skall. Jämför med andra som fått lån beviljat och jämför överhuvudtaget med andra lägenheter som vi vet priset på.

Idag slutade jag kl 8 efter en otroligt slitsam men effektiv dag. Sen bar det av mot ljusta för att hämta upp tobbe och sen hem till Granlo. Middag fick jag från svärfar så den slank ner fort.. sen började jag och tobbe med diverse pyssel här hemma. Måla lite tak har vi gjort och spikat och sågat lister. Allt för att få upp värdet. Har väl mer lr mindre slutfört renoveringen som vi påbörjade när vi köpte lägenheten för mer än ett år sedan. Man blir lixom lite hemma blind och ser inte listerna som sitter lite på snisken och färgkluttarna i taket. Har målat lite i badrummet också dessutom. Hade en del färgstänk på väggarna och i taget vilket försvann på ungefär 2 penseldrag. Pinsamt är det att man inte tagit itu med sakerna förns nu. Latmaskar!

Imorgon = löning vilket innebär lite mer att göra på jobbet. Som om svetten inte redan rinner mellan melonerna. Pust suck och stön. Jag ska iaf unna mej lite kläder imorgon. Ska bl.a köpa nya mammatights eftersom mina går sönder hela tiden, hårfärg som vanligt, lite grejer från jobbet och min efterlängtade tunika från veromoda. Sååå schnygg! Gammelrosa/aprikos.. En ny linafärg? :) Dessvärre har jag nog fastnat lite för gammelrosa :O


Ne nu ska jag betala lite räkningar och sen hoppas ner nder täcket med Tobbe.

God natt, mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Erika

Det var i Helsingfors! Minns inte vad restaurangen hette men minns vart den ligger iaf :).



Oh, spännande med nytt boende, håller tummarna för att det går som ni vill :). Radhus är mysigt! Vi var och kikade på två för några månader sedan men blev inget av med det just då, men ack så fint det är med egen liten lummig trädgård :). Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback