(pepparkaks)Husbygge

Tisdagen var tänkt lite som en vilodag för mej.. men slutade helt tvärtom.
sov iofs till 12, men sen dess har det har vi vart på Birsta där vi köpt och kikat på julklappar, besökt Brandworld vilket var sämst, handlat på ica maxi, slagit in julklappar och tjorvat upp granen, bakat pepparkakor och pepparkakshus, lagat middag, vilat lite och slutligen byggt pepparkakshuset.

Måste erkänna att det där med husbygge faktiskt är så himla mkt svårare än jag trodde och aldrig har så många svordommar slugit runt i mitt huvud och ut ur min mun. "Kan det jävlas mer?" tänkte jag när jag fått själva bakningen överstökad. Ooooh ja! Delar har efter det flugit ur mina sockerbrända fingrar och krachat ner på köksbänken som nu är prickig av smält socker som sitter hårdare än sugerlim.

Jag är liiiiiite opeppad nu till själva utsmyckningen och nästa år tar jag hjälp av mamma. Min mamma är bra.. hon kan verkligen det där med pepparkakshusbygge.

Bilder från kvällens bak kommer så fort huset är klart. Hoppas ni tycker att hemmagjort är charmigt!

Btw! Om bebis inte kommit innan söndag (bf+1), så pyntar jag granen då. Har han(/hon) däremot kommit, så pyntar jag nog granen fortast möjligt ändå. En win-win situation ;)

Apelsin väntar. Hej

Kommentarer
Postat av: Fredric

Han kommer på söndag, det har jag redan bestämt;)

2009-12-09 @ 12:01:30
Postat av: mami, (farmor/mormor)

Jag är stolt över dej min ros att du ändå försöker! Det är inte lätt det där med pepparkashus! Hoppas också pyret kommer snart för jag längtar så! Vi ses imorrn!

2009-12-09 @ 13:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback