vi längtar efter dej, pluppis! (`v´)



Jajamen! Jag och Tobbe väntar barn!! :D


En liten knodis som beräknas titta ut lagom till Lucia och sjukt hur mkt man kan längta efter någonting!

Bilden ovanför är från ultraljudet som jag lyckades fuska till mej den 19 maj, då var pluppen 10 veckor och 3 dagar.
Idag är h*n  hela11 veckor och 5 dagar :D

Detta betyder att jag har gått in i;
vecka 12
Barnet

Nu finns det mesta på plats och fostret koncentrerar sig på att växa. Det börjar växa hår på kroppen som ska skydda huden. Naglar har vuxit ut på tår och fingrar.

All näring går via moderkakan till fostret så glöm inte att tänka på vad du äter och dricker. Det kan både öppna och stänga munnen och producerar flera egna hormoner.

Längd huvud till stjärt 60 mm.

Mamma

Forskning visar att det är mindre vanligt med missfall efter vecka tolv. Illamåendet upphör för många. De flesta har ökat ungefär ett till fyra kilo. Har du kräkts mycket kanske du till och med har minskat i vikt. Det är helt normalt. Ni har kanske redan berättat för era föräldrar och/eller nära vänner att ni väntar barn. Men många väntar med att berätta till vecka tolv. Andra berättar från dag ett och tänker kanske att om det sker ett missfall så vill vi kunna prata med våra nära om det. Det kan vara skönt att få berätta, att inte hålla på hemligheten längre. Äntligen får ni glädjas öppet tillsammans med era vänner och familj

Vi är så otroligt lyckliga och förväntansfulla att det måste upplevas för att förstås (`v´)


Kommentarer
Postat av: Carro

Åhh, men grattis får man väll säga då, blev en riktig babyboom i klassen : )

Postat av: Zara

Grattis Lina! :)

2009-05-31 @ 23:05:25
Postat av: Jossan

ÅÅÅH VAD KUL!!!! Tack så jättemycket för presenten hörru! Nu kanske du tycker jag är värsta stalkern, men om du har vägarna förbi ljusta i veckan, kom gärna förbi här! Höhö, kommer ha riktigt tråkigt.. Ta med dig Tobbe, så kan ni ju få öva lite på på våran bebis;)

2009-05-31 @ 23:13:36
URL: http://josfiin.blogg.se/
Postat av: carro

Åh sååå roligt gumman! :D Är så glad för eran skull! Vi måste ses! PUSS

2009-05-31 @ 23:28:41
URL: http://caroolinebjork.blogg.se/
Postat av: frida

LINA

jag sitter på jobbet o' gråter nu på riktigt,

vart har jag varit? grattis min fina vän! all lycka till er,

ni kommer bli de bästa pärona!



skicka ditt mobilnr på bloggen lr facebook, jag vill såklart ringa dig! så otroligt hur det känns som om det var igår vi rymmde med lilltobbe till södermalm o' gjorde satyg när mammorna var borta!

känns som igår vi gick på höglunda o' tjuvrökte bakom gympan,

nu ska du bli mamma, o' det kommer gå så fint, med snorungar som vi var är du lätt redo för allt, men jag hoppas ungen blir förnuftigare än så, o' det tvivlar jag heller inte på!



i augusti kmr jag hem en helg o' hälsar på, då kommer du ha bullmage, en sån fin en som du längtat efter. nu sprutar glädjetårarna på frida, oä du måste hälsa grattis till tobbe också, osså hörs vi snart!



loooove

<3



2009-06-01 @ 10:00:08
URL: http://fluda.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men grattis lina faaaan vad kul!

2009-06-02 @ 07:17:01
Postat av: Stina Altin

Men vad roligt att höra! :) Grattis och Lycka till! :)

2009-06-06 @ 00:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback