Proforma Clinic

Det där med graviditet, amning och barn i allmänhet är ju helt underbart, men dessvärre kan man inte säga detsamma om lillkroppen min efteråt.

Jag har aldrig haft komplex för mina bröst och aldrig ens tänkt tanken på att utföra någon slags plastikkirurgi överhuvudtaget. Helt enkelt av den anledningen att jag inte kännt det behovet.

Men såhär efter två graviditeter och amning är brösten långt ifrån godkända av mej. Hänger, fladdrar och saknar innehåll näst intill helt och hållet.

Det tar ju ett tag för kroppen att återställa sej efter graviditet och amning, men här har det stått still sen mars-april i princip.

Har idag haft mail-/och telefonkontakt med Proforma clinik i stockholm och efter att ha mailat bilder på den tomma duon så kunde dom snabbt konstatera att jag måste göra både lyft och förstoring för att få någon fason på mina bröst.
Jahapp.. priset ökade där med 50% och själva ingreppet skulle isf ta uppåt 3(kanske 4) timmar. Jippi jeeeey säger jag med sjukhusrädsla. Fifaaaan alltså. Men jag vill ju.. jag vill så gärna.

Det är nog själva ingreppet jag gruvar mej för.. att bli sövd med full narkos.

Jag tänker inte smyga under stolen med denna önskan som jag har.. jag vet att det finns huuuuuur många mammor(och även andra) som vill utföra ett liknande ingrepp men som inte vågar prata högt om det.

Hur vi ska finansiera detta är bara vår ensak, men jag skulle lätt ta lån för detta om jag så behövde.

Jag har haft stora bröst förut och jag saknar dom..


Så, nu var det sagt! Vi får väl se hur det blir :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

You go!:)

Postat av: Mary

har också funderat på det faktiskt... bara pengarna som fattas.

2011-08-20 @ 10:11:45
URL: http://marysolander.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Känns det rätt, så kör på. Så länge man inte trivs med sig själv, så trivs man inte med situationen runt omkring än heller.. :)

2011-08-22 @ 09:32:44
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: L

Oh tack! Kändes som det var jag som skrivit detta. Vill och känner precis samma som dig! Härligt att du "våga" skriva det, tummen upp:) fin du var i håret btw och sackosäcken vart awesome! Vilken fantasi:))

2011-08-26 @ 22:00:30
URL: http://lillrauta.blogg.se/
Postat av: Evelina

Du vet vad jag tycker!;) du kommer aldrig ångra dig! Det är värt varenda sekund o det gör INTEEE lika ont som alla vill tala om:)



Syns imorn:)

2011-08-27 @ 21:33:39
Postat av: L

Jag vill ju ett till barn, så jag får vänta men sedan blir det av helt klart. Om jag så ska behöva äta vatten och bröd. Mina bröst har dock innehåll kvar:-P Men jag ammade ju inte så länge som jag ville, men med nästa barn vill jag iaf amma ett tag, och då lär ju innehållet försvinna också :P skorna köpte jag begagnad från barnsaker köp och sälj på facebook, som nya, för 75 kr!:-)

2011-08-28 @ 12:13:56
URL: http://lillrauta.blogg.se/
Postat av: KIKKI

Klart du ska göra det om det känns rätt :) tror som du säger att många tänker på det, men inte vågar prata om det :) jag skulle lätt kunna göra det i framtiden efter alla barn kommit till världen, vill gärna ha 2 till senare :P hehe. Sen ammade jag bara 2 månader med albin, så det hann inte bli så stor skada :p hehe!

2011-09-03 @ 12:12:52
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Malin

har också ammat 2 barn och jag ska göra bröstlyft och kommer säkert få sätta inlägg också. när jag har bestämt mig att jag inga fler barn ska ha så kommer jag göra det :)

2011-12-01 @ 23:28:57
Postat av: 17 ÅR, MODELL OCH MOR TILL HUGO

Jag har också tagit kontakt med Proforma Clinic i Stockholm. Jag vill göra bröstförstoring, jag avskydde mina bröst innan min graviditet men nu efter amning avskyr jag dem ännu mer. Har du tänkt om detta något mer?

2012-03-14 @ 09:56:19
URL: http://missvendel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback