anti-morgon-människa

kurtF.r.o.m idag finns det en ny lag. Alla som heter Lina Löf får inte börja förns 12 på dagarna.. detta för att förhindra möjliga morgon-lessheter och missödande händelser som bara sker på morgonen..
Nu när jag vaknade så hade apan och kisse-katten vänt upp och ner på hela lägenheten, vilket jag iofs misstänkte igår när jag låg i sängen och skulle sova, eftersom att jag hörde ett antal saker åka i golvet redan då.. men det vart väl inte roligare för det att kliva upp!
äh men mina katter är söta! Så väluppfostrade som dom är, så måste dom få betee sej särigt nångång ;P
Det är 2 tim kvar tills jag börjar, så jag har god tid på mej.
 Första dagen på Brandstation igår och det gick hur bra som helst.. blev väl bemött av personalen och jag fick inte göra "skit-göra" som på många andra praktikplatser.. Good for me!
Efter praktiken idag ska jag hälsa på fanny och anna på skolan, där dom bossar för caféterian denna vecka.. sen ska jag hem och sova! är så jefwla tirött idag..

Men nu är det väl dags att göra lite nytta.. Hörs!!

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar  som du och jag
som tror och hoppas och tänker att nu så är det väl
äntligen våran tur att träffa någon som behandlar oss väl,
kysser mej ömt och brutalt, sover sked, håller hårt både morgon och kväll.
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar.
Och om dom bara gav oss chansen.

Jag ger dej inte min morgon och inte min dag,
du får nått så mycket bättre, du får hela jävla jag.
Hela underbara, unika jag, inte något så fjuttigt som en morgon och en dag.

"Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit"
Skitsnack! Ge mej kärlek och passion och hunger och magi, så smälter jag rakt av.
Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge, jag vet, jag vet.
Men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö
och vem vill leva så?


Kommentarer
Postat av: Ball Games

Spirits are speaking in my dreams and other ways


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback