Jag och Anna bakar!

Jag och Anna bakar kladdkakemuffins
(
http://finnasmat.wordpress.com/2008/04/20/kladdkakemuffins/)


16 st

2 ägg
2 ½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin (jag tog flytande margarin) 

1. Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.
2. Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det flytande margarinet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.
3. Klicka ut smeten i bakformarna.
4. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.
5. Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.




Kommentarer
Postat av: Tom

ta ut dom innan dom fluffar upp sig, annars blir dom luftig och torr. ta ut dom efter typ 6-7 min, då är dom fortf kladdiga inuti. sen kan du lägga en bit after-eight i mitten. blir kanongott. Jossan som har lärt mig =)

2009-06-16 @ 23:19:32
Postat av: Lina

åh fan! det lät ju hur gott som helst! Tack för tipset och hälsa jossan!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback