Falska hoppgivanden!

Jag gör som Jossan för att sprida det sanna ryktet om gravida kvinnors sista hopp (?)

Kakaosmör värdelöst mot hudbristningar

Jag kan intyga om att cocoastick och cocoabutter från bodyshop inte funkar

Jag har kört på det där jävla smöret som en galning sen det kom för typ 2 månader sen och innan det toksmörjt med cocoabutter från det att jag var i tredje månaden(i juni). Tanten på bodyshop vågade konstigt nog säga till mej "Bodyshop får inte säga att någonting funkar om det inte gör det.. och detta funkar verkligen!" Dessa ord är tagna ordagrant från bodyshopsäljaren och i början av åttonde månaden kunde jag konstatera att detta var absolut skitsnack eftersom jag redan då upptäckt en liten jävel på magen.. som idag (i nioende månaden) har skaffat sej några kompisar. Fuck bodyshop och deras falska hoppgivanden!

Ge mej sänkt pris på Bodyshops kräm för nyligen uppkomna hudbristningar!!!!(????)

Seriöst! Hur får man bort dom?

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag använde också body shops cacao butter, men jag klarade mig helt utan bristningar, förutom under brösten där jag inte smörjde, så jag trodde helatiden det var därför jag fick där.. men då kanske det inte spelat någon roll om jag smörjt där iaf då, kan jag sluta tänka "tänk om jag ändå.." men ja, det borde verkligen läggas mer forskning på bortagning av bristningar! : )

Postat av: Anonym

Det var ju ett program på radion häromdagen om ammning o bristningar o så.. Hon sa att det finns ingen kräm i världen hjälper mot bristningar eftersom det beror på hormoner.. Jag undrar om det stämmer:P

2009-11-08 @ 21:05:33
Postat av: ewe

Det var ju ett program på radion häromdagen om ammning o bristningar o så.. Hon sa att det finns ingen kräm i världen hjälper mot bristningar eftersom det beror på hormoner.. Jag undrar om det stämmer:P

2009-11-08 @ 21:05:34
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror inte att det finns något som hjälper mot bristningar. Tror också att det har med hormonerna att göra... Jag fick också lite bristningar sista veckorna, kändes skit då, men man glömmer det ganska snabbt, då man ser vad man har haft i magen :-D Om det är någon tröst så bleknar dom ganska mycket efter ett år. Iaf på mig. Antar att du längtar massor efter lillen nu :-) Kram

2009-11-09 @ 10:25:04
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Man får inte bort dom, man får gilla läget :P

2009-11-09 @ 16:06:41
URL: http://annasara.net
Postat av: Anna

Man får inte bort dom, man får gilla läget :P

2009-11-09 @ 16:06:59
URL: http://annasara.net
Postat av: fridah

Ingen kräm kan göra så att man inte får bristningar, det har med ens egen kropp och dess hormoner och gener att göra. Sen att bristningarna blir finare av krämer och salver, det stämmer! Jag har haft bristningar sedan jag var elva då jag gick upp mycket i vikt av mediciner. Har testat lite olika krämer efterråt och de hjälper till att strama upp huden och bleka den.



Bristningar kan gå att ta bort med laserbehandling med då kostar det runt 30 000 och är inte säker att det funkar. Det är helt enkelt att gilla läget, du får trots allt ut något underbart utav det. Själv fick jag en jäkla skitsjukdom och mer bristningar än en gravid när jag var 11 år..



Efter ett tag släpper man det och glömmer det. Jag lovar att Tobbe tycker om dig ändå, och din bebis lär vara värd alla bristningar i världen!

2009-11-10 @ 20:13:04
URL: http://thebird.blogg.se/
Postat av: Liw

Bristningar är till största del ärftliga. Om du fått dem är det inget att göra men att hålla huden mjuk och smidig hjälper till viss del, dock bleknar de efter ett tag ( några år) och blir ljusa märken..

HOppas också slippa bristningarna, men vem vet :S



Trevlig kväll!

2009-11-11 @ 20:59:34
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback