Bastian 19,5 mån - äter 2ggr/natt och gill...

mms_img48553 (MMS)

Bastian 19,5 mån - äter 2ggr/natt och gillar Earl Grey. Helt sjukt att ungen äter välling 2 ggr under samma natt. 3 ggr om man räknar med den han får när han ska sova. Levis däremot har mkt bättre nattbeteende än storebrorsan. Han somnar vid 20 ungefär, vaknar runt 04 och käkar, sen sover han till 08. Någon som har tips på avvänjningsmetod? Tobbe har semester igen om en vecka så då tänkte vi hårdköra med bägge ungarna för att få ett slut på detta. Störd sömn tär kan jag lugnt bekräfta efter snart 2 år! Vi testade 5min metoden på Bastian några ggr och det verkar funka på honom, men är inte lika övertygande på Levis. Kom med tips! :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ge han inte välling när han vaknar på natten. Alls. Han kommer vara arg, ledsen och skrika. Men han kommer tillslut acceptera och inse att man inte behöver äta på natten. Han är stor och har inget behov av mat nattetid :) basse kopplar förmodligen vällingen med sömn, det gör även Elis men bara på dagen. Elis får välling innan natten och vaknar han på natten nattar jag han igen men utan vällingen. På morgonen får han välling igen och nu under sommaren då han vart hemma från dagis har han fått välling innan han somnar förmiddagssömnen. Det gäller att bara bryta vanorna (ovanorna), barnen lär sig fort :) kram min vän

Postat av: Kattis

Byt ut vällingen mot vatten, kan vara så att han bara är törstig.. och det är inte lika gott att vakna till vatten som välling.

2011-08-05 @ 14:16:08
URL: http://kattajonen.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej! Min kille är 19 månader. För tre veckor sedan fick vi nog. Vi var trötta, han åt tre ggr natten. Pratade dagen innan med honom om att stora killar inte dricker välling under natten. Och att han endast skulle få välling då han gick och lade sig. Första natten skrik och gnäll 50 min. Andra 30. Tredje 10. Sedan dess har han inte begärt något mer på natten. Duktig kille! Var hård och prata med honom! Han förstår mer än vad man tror. Lycka till!!

2011-08-08 @ 22:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback